onsdag 13 juni 2012

Jag drack mig full när jag var åtta år gammal

Så börjar baksidestexten till Lotten Säfströms debutroman "Jag ville bara dansa" ISBN 978-91-980348-0-6.
Den fortsätter med

... Det var första gången på eget bevåg, men inte första gången jag var berusad. Från en uppväxt i materiellt överflöd hade jag nu påbörjat en vansinnesresa i utanförskap, utvecklande missbruk, kriminalitet och hemlöshet längs vägen. inte ens min dotters födelse bröt beroendets grepp om mig. det var nära att jag dog i det sinnesförvirrade tillståndet.

Det här är min skildring om hur det gick till när jag lurade döden.

Idag har Lotten Säfström haft releaseparty för sin bok på Spegeln i Malmö. Stor eloge till henne och de andra som har modet att skildra sig själva osminkade, nästan nakna enbart klädda i ord.

1 kommentar:

  1. Hej Bielke! Tack för fin kommentar på min blogg! Tycker faktiskt att jag kommer ihåg dig från Up with the people! Och kul att få kontakt med dig :-). Skrivarkollegor kan man inte få för många.

    Och så inspirerad jag blev att läsa din bok.

    SvaraRadera